فراوری بیش از 100 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال 1404

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت، بهزاد محمدی، با اشاره به این که تفکرم توسعه ای، عملیاتی و اجرایی است، گفت: همه تلاشم تا زمانی که در این سمت هستم، پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذاران و صنعتگران است که چرخ توسعه صنعت پتروشیمی را به حرکت درمی آورند.

فراوری بیش از 100 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال 1404

وی اضافه کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی تا حدی که قوانین اجازه بدهد، در برطرف موانع و مسائل واحدها کوشش می نماید.

معاون وزیر نفت با اشاره به این که صنعت پتروشیمی از اولویت های نخست اقتصاد کشور است، ادامه داد: بخش اعظمی از فعالیت پتروشیمی ها در ماهشهر که قطب نخست پتروشیمی ایران است، انجام می گردد. بیش از 37 درصد محصول صنعت پتروشیمی کشور در منطقه ماهشهر فراوری می گردد.

محمدی با اشاره به 54 مجتمع فعال و 34 طرح با پیشرفت بالای 20 درصد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: 53,6 میلیون تن محصول از پتروشیمی های فعال فراوری می گردد که از این میزان 30.7 میلیون تن محصول قابل فروشاست و بقیه نیز به صورت بین مجتمعی و درون مجتمعی استفاده می گردد. پارسال حدود 12 میلیارد دلار ارز از صادرات محصولات پتروشیمی وارد کشور شد که صندلی ارزشمند پتروشیمی ها را در صنعت و کشور نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ارزش 5 میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در بازار داخلی در سال 97 اشاره و اظهار کرد: در مجموع 17,1 میلیارد دلار ارزش محصولات پتروشیمی کشور در سرانجام سال 96 بوده است.

محمدی اظهار کرد: با تکمیل طرح های پتروشیمی که پیشرفت بالای 20 درصد دارند، فراوری در سرانجام سال 1400 از 53.6 میلیون تن حداقل به 75 میلیون تن می رسد و اگر تا سرانجام سال 1404طرحی تعریف نگردد و همین طرح های موجود تکمیل شوند، این رقم به بیش از 100 میلیون تن خواهد رسید.

وی سهم منطقه ماهشهر را از فراوری کنونی صنعت پتروشیمی کشور، 20 میلیون تن عنوان و اظهار کرد: تنوع بالای محصول در این منطقه، ریسک پذیری واحدهای پتروشیمی را در فروش پایین می آورد و انعطاف را افزایش می دهد.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

کتاب ارزان: کتاب ارزان: مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9469

به "فراوری بیش از 100 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال 1404" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 100 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال 1404"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید